Wolt
Re: Wolt
Ma teeks siinkohal ühe julge oletuse. Wolti tulekuga söödi turult välja MyChef Tallinnas. Bolt Foodi tulekuga süüakse turult järgmiseks Telli Toit. Selle põhjus on lihtne. MyChefi ja Telli Toit mudel Tallinnas põhines primitiivselt linnaosal. Wolt esimesena ja nüüd Bolt Food järgi tunduvad olema keerukama mudeli juures, kus arvestatakse restorani enda osa transpordi juures, kaugust restoranist, äkki ka kellaaega või muid x faktoreid. Igatahes see dünaamiline hinnastamine erinevatest faktoritest tundub oluliselt konkurentsivõimelisem. 1-2 inimesena tellides on transpordi kulu oluline faktor. Olles 6+ inimesega pole ilmselt enam oluline kui transpordi eest küsitakse 2-3 korda rohkem. Kokkuvõttes siis kullerfirmad võtavad oma osad ja küsitakse teenusepakkujalt, et palju oled nõus ise maksma, et kliente saada või kliendilt, et palju oled nõus maksma.
Re: Wolt
Toidu kohalekanne retoraniäris toob kaasa imselt küll natukene väiksema, aga sarnase revolutsiooni nagu sõidujagamine tõi taksonduses. Seda ilmselt näitab ka, et sellel turul laienevalt jõudsalt samu tegijaid. Bolt, Uber ja Grab on kohe esimesed kolm, mis meelde tulevad. Kojukanne on küll eksisteerinud pikalt, aga äpindus viib selle suuremate massideni. See on mugavam ja oma tellimuse staatust saab saab igal hetkel reaalajas jälgida. Kasu võivad siin söögikohtadest saada need, kes asuvad sobivas linnajaos, aga koht ise on mingi tupiktänava ärihoone kolmandal korrusel, kuhu juhuslik klient seni ei jõudnud.
Vaadates seda saadet ja mõeldes olukorrale Tallinnas. Ma olen erinevaid teenusepakkujaid kasutanud aastaid ja telline kusagil 1-3 korda kuus. Kasutanud olen kõiki teenusepakkujaid. Huvitav, et saates polnud sõnagi juttu Tellitoit.ee-st. Kas nende turuosa on tõesti nii väike või sellepärast, et neil pole oma mobiiliäppi? Nemad tunduvad kusjuures kõige kvaliteetsemat teenust pakkuvad tegijad. Kordagi pole mulle vähemalt sattunud seal mõnda keeleoskamatut kullerit. Lisaks on neil ka firmapoolne autopark. Kahjuks on selle tulemuseks ka kõige kallimad kohaleveo hinnad. Viimasel aastal-kahel olen tellinud sealt üksikud korrad. Seda sellepärast, et minu üht lemmik Aasia restoranist Bolt ja Wolt minu juurde kohalevedu ei tee. Sama ärimudeliga jätkates pakuks mina, et pikki aastaid siin turul neil enam ei ole. Toite, mida mina kohale tellin on ainult tetud kategooriad. Kõige rohkem olen tellinud Aasia toite. Erinevad nuudlid ja lihad koos kastmetega jõuavad tihti isegi kuumana veel kohale. Sushi on selles suhtes veel parem, sest see on juba külmroog, aga pole ise nii suur sushi fänn. Burgerid on ka selline toit, mida kannatab lasta kohale tellida. Pitsa on juba selline kahtlane, et kui koht lähedal on, siis kanntab tellida ainult. Minu jaoks täiesti vastuvõetamatu on tellida mingeid steike, šašlõkki või muud sellist praadi. Piisab juba sellest kui see, kusagil restorani leti peal 10 minutit jahtub ja siis tuleb transpordi aeg ka veel juurde. Vaadates hetkel Bolti transpordi hindu, siis on selgelt näha, et siin käib turuosa kasvatamine kasumi arvelt. Mõni nädal tagasi oli lähematelt restoranidelt kohalevedu täitsa tasuta.
Vaadates seda saadet ja mõeldes olukorrale Tallinnas. Ma olen erinevaid teenusepakkujaid kasutanud aastaid ja telline kusagil 1-3 korda kuus. Kasutanud olen kõiki teenusepakkujaid. Huvitav, et saates polnud sõnagi juttu Tellitoit.ee-st. Kas nende turuosa on tõesti nii väike või sellepärast, et neil pole oma mobiiliäppi? Nemad tunduvad kusjuures kõige kvaliteetsemat teenust pakkuvad tegijad. Kordagi pole mulle vähemalt sattunud seal mõnda keeleoskamatut kullerit. Lisaks on neil ka firmapoolne autopark. Kahjuks on selle tulemuseks ka kõige kallimad kohaleveo hinnad. Viimasel aastal-kahel olen tellinud sealt üksikud korrad. Seda sellepärast, et minu üht lemmik Aasia restoranist Bolt ja Wolt minu juurde kohalevedu ei tee. Sama ärimudeliga jätkates pakuks mina, et pikki aastaid siin turul neil enam ei ole. Toite, mida mina kohale tellin on ainult tetud kategooriad. Kõige rohkem olen tellinud Aasia toite. Erinevad nuudlid ja lihad koos kastmetega jõuavad tihti isegi kuumana veel kohale. Sushi on selles suhtes veel parem, sest see on juba külmroog, aga pole ise nii suur sushi fänn. Burgerid on ka selline toit, mida kannatab lasta kohale tellida. Pitsa on juba selline kahtlane, et kui koht lähedal on, siis kanntab tellida ainult. Minu jaoks täiesti vastuvõetamatu on tellida mingeid steike, šašlõkki või muud sellist praadi. Piisab juba sellest kui see, kusagil restorani leti peal 10 minutit jahtub ja siis tuleb transpordi aeg ka veel juurde. Vaadates hetkel Bolti transpordi hindu, siis on selgelt näha, et siin käib turuosa kasvatamine kasumi arvelt. Mõni nädal tagasi oli lähematelt restoranidelt kohalevedu täitsa tasuta.
Re: Wolt
Samal teemal sattusin vaatama hiljuti ühte youtube videot, kus oli näha, et suurlinnades on juba sellised asjad nagu pilveköögid. Tundub kummaline mõiste? Palju aastaid tagasi ei saanud ka enamik aru, mis tähendab andmete pilves hoidmine. Seal saavad siis ettevõtjad rentida ühte köökides ilma ülejäänud restorani infrastruktuurita ja tegeleda ainult toidutellimustega kulleri teel või olemasolev restoran avab seal köögi, mis tegeleb ainult kulleri tellimustega, laiendades sellega oma restorani ala ilma suuri kulutusi tegematta.
Re: Wolt
20-30% teenustasu hetkel turuolukorras on täisesti normaalne. Kui seal keegi üldse kasumit teenib hetkel, siis see investeeritakse uutele turgudele laienemisele. Mis kasu on selles siinsele restoranipidajal? Teistel turgudel tegutsejad teevad täpselt samamoodi, mis ilmselt tähendab, et mingil hetkel saabub ka siia uues tegija. Hetkel tundub kõige tõenäolisemaks Uber Eats. Uue tulija lisandumine tähendaks ka tasude vähenemist restoranipidajalt konkurentsi suurenemise tõttu.
-
- Postitusi: 1386
- Liitunud: 05 Aug 2019, 18:00