Kuidas otsida ja osta lennupileteid ja kuidas lennata

Vasta
Kasutaja avatar
vandersell
Postitusi: 2296
Liitunud: 06 Veebr 2018, 21:36

Kuidas otsida ja osta lennupileteid ja kuidas lennata

Postitus Postitas vandersell »

Kirjutaks ühe kokkuvõtliku teema lennupiletite ostmiest ja muu lennundusega seonduvast, mis endal on aastatega kogunenud. Kõik on oodatud ka oma mõtteid jagama ja täiustan siis teemat aja jooksul.

Lennufirmade tüübid:
Päris algajatel tuleks esimese asjana selgeks teha erinevad lennufirmade tüübid. Kuigi osad lennufirmad kasutavad ka hübriidlahendust siis üldiselt on siiski kaks mudelit. Esimeseks mudeliks on klassikaline lennufirma. Klassikalise lennufirma puhul on piletid enamasti kallimad. Boonuseks selle juures on see, et hinna see on enamasti äraantav pagas ja/või toitlustus. Viimastel aastatel on osad lennufirmad küll totlustust lühematel liinidel vähendanud. Klassikalisi lennufirmasid tasuks kindlasti eelistada ümberistumiega lendude puhul, sest lennufirma kohustus on reisija toimetada sihtpunkti või tagastada raha koguulatuses. Teiseks ärimudeliks on odavlennufirma. Odavlennufirma puhul jääb esimese asjana silma kohe esmane väga odav pileti hind. Samas peab arvestama, et see tuleb oma hinnaga. Kui oled vähenõudlik reisija, siis saadki odavalt reisida, aga kui tahad võtta pagasit, valida istekohta või süüa, siis selle kõige eest peab lisaks maksma.

Piletite otsimine:
Erinevaid otsingumootoreid on saadaval väga palju eks aja jooksul kujunevad kõigil oma lemmikud välja. Minu isiklikud lemmikud on Skyscanner ja Momondo. Samas odavlennufirma piletite ostmiseks on väga hea portaal Azair.com. Põhiline on see, et korraga tuleks vaadata pakkumisi erinevatest protaalidest, sest hinnaerinevusi võib sealt vahest leida ja see ei ole kunagi ainult ühe portaali kasuks.

Kelle käest osta:
Lennupiletite otsingumootorite kasutamisel tasub endale esimese asjana selgeks teha, et nemad pole need, kes sulle piletit müüvad. Klassikaliste lennufirmade puhul on enamasti nii, et mõni vahendusfirma pakub pileteid odavamalt kui lennufirma ise. Kui lend toimub plaanipäraselt siis on kõik hästi ja saitegi odavamalt lennatud. Lennuaegade muutmisel või lennu ärajäämisel võib olukord osutuda hoopis teiseks. Vahendusfirmaga kontakti saamine võib olla väga vaevaline. Lennu ärajäämisel võib ka raha tagasisaamine võtta väga palju aega.

Lennujaamade valik:
Tallinna lennujaam on suurema osa Eesti jaoks kõige mugavam reisi alguspunktist. Siiski tasuks kaaluda ka teisi meie ümbruses olevaid lennujaamu. Välismaa lennujaamadest on eestlaste jaoks kõige populaarsem Riia lennujaam. Võrreldes Tallinnaga on seal sihtkohtade valik oluliselt suurem. Madalhooajal võib Tallinnast Riias bussipileteid alla 10 euro saada väga tihti. Kuna Bussijaama ei pea jõudma kaks tundi varem, siis isegi Air Balticuga lennates võib Tallinna ja selle lähiümbruse elanikel olla mõistlikum sõita bussiga Riiga ja sealt alustada lendu, selle asemel, et osta ümberistumisega piletid Tallinnast. Järgmine alguspunkt populaarsuselt on ilmselt Helsingi lennujaam. Üks osa populaarsusest tuleneb siin kindlasti ka Soomes elavate eestlaste tõttu. Suuremate müügimahtude tõttu pakuvad ka Soome reisifirmad oluliselt paremaid pakkumisi viimase hetke reisideks Helsingist. Helsingisse jõudmiseks kasutatakse aeglasemat, aga odavamat laevareisi või kiiremat, aga kallimat lennureisi. Reisifirmade tšarterlende ostetakse ka Stockholmist, aga pikema laevareisi ja kallima lennureisi tõttu need väga populaarsed pole. Sihtkohtade lennujaamade vahel peaks esimese asjana tegema kindlaks lennujaama kauguse sihtkoha kesklinnast. Leidub mõningasi lennujaamu, mis on isegi üle 100km kaugusel lennujaama nime kandvast linnast.

Open-jaw lennupiletid:
Väga paljud reisihuvilised pole sellise võimalusega isegi kursis. Kui tavaliste lennupiletite ostmisel kasutate(võimalikku ümberistumiste mitte arvestades) kahte lennujaama, siis open-jaw variandi puhul on neid kolm. Esimese variandina võite kasutada reisi alustamiseks või lõpetamiseks erinevat lennujaama. Millisel juhul seda kasutada? Kui teie soovitud reisipäeval on Tallinna - Helsingi, Riia või Stockholmi vahelised lennud väga täis broneeritud ja seetõttu muutub pileti hind väga kalliks, siis võib teile rahaliselt olla odavam nendesse või nendest linnasdes koju jõudmine olla odavam. Teiseks põhjuseks võib olla pikk ümberistumisaeg. Helsingi lennujaama puhul võib neid pakkumisi vaatama hakata 6+ ja Riia lennujama puhul 7+ tunni puhl. Riia puhul võib see olla väiksem olenevalt selles, kus Eestis elate. Kolmandaks võite lisaks oma põhisihtkohale külastada mõnda meie naaberriiki nii, et edasi-tagasi suunal reisimise asemel peate ainult ühe suuna reisima. Open-jaw kasutamise põhiliseks eeliseks on rohkemate sihtkohtade külastamise võimalus. Näiteks plaanite Reisi Vietnamissse Finnairiga. Reisi alustate põhjas olevas Hanoist ja liigute mööda erinevaid linnu lõuna poole kuni reisi lõpuks jõuate Ho Chi Minhi. Selle asemel, et kulutada tunde ja lisaraha tagasireisimiseks Hanoisse, saate alustada oma kojulendu kohe. Open-jaw lennupiletite kõige suuremaks miinuseks on see, et nende otsimine ja kombineerimine nõuab omajagu tööd ja aega.

Millal osta:
Kui rääkida klassikaliste lennufirmadest, siis siin on teooriaid erinevaid ja kindlat tõde pole. Enamasti räägitakse sellest, et parima hinna saab kusagil 2-3 kuud enne lendu. Kindel asi on nende puhul see, et viimasel hetkel on saadaval ainult kallid piletid.

Mis ajaks osta:
Kõik me tahaks Euroopas suvel reisida. Samas võib mõini linnapuhkuse sihtkoht olla ka kevadel, talvel või sügisel lihilähedane sellele, mis ta on suvel. Sedasi tehes on esimene võit kohe lennupiletite ja majutuse pealt. Lisaks sellele on igasuguseid väikefirmad ja üksikettevõtjad kergemad madala nõudluse tõttu leppima kokku madalamas hinnas mõne teenuse vastu. Tõsi tuleb ka seda ette, et madala nõudluste tõttu üldse osad teenused puuduvad.

Pagas:
Pagas on üks suuremaid lisamüügi artikleid lennunduses ilmselt. Klassikalistel lennufirmadel on enamsti hinnas nii käsipagas kui äraantav pagas. Samas on isegi neil tulnud liine, kus hinnas on ainult käsipagas. Kaalupiirangud tuleks endale ennem sellgeks teha. Suuremad lennufirmad võivad seal väiksema ülekaalu korral silma kinni pigistada, aga kui kaal on juba oluliselt suurem, siis tuleb teil arvestatavalt juurde maksta. Käsikaalud, mis sobivad kohvrite kaalumiseks on odavad ja väiksed, et see väike investeering aitab halbu üllatusi vältida. Kui teil enne lennujaamaa pole võimalik kohvrit kaaluda on, siis on enamasti võimalik seda ka lennujaamas teha. Kui avastate, et kohvri kaal on lubadust suurem, siis on võimalik seda veel päästa. Kui äraantavat pagasi kaalutakse alati, siis käsipagasi puhul tehakse seda väga harva. Seega tõstke kaalult suuremad ja mahult väiksemad asjad käsipagasisse. Eksteemsema lahendusena võib ka panna endale selga lisariideid või täita om riiete taskuid pagasis olevate esemetega. Sellisel juhul peate muidugi jälgima, et pääseksite nendega turvakontrollist läbi. Odavlennufirmadega lennates ei ole teadaolevalt ühtegi, kellel äraantav pagas hinnas oleks. Lisaks sellele on uus trend see, et suuremate odavlennufirmade puhul pole käsipagasi puhul kohver enam lubatud ja kaasa võid võtta ainult sellises koolikoti suuruse seljakoti või midagi sarnast. Äraantava paasi puhul on nad odavlennufirmad pakkumas isegi väga hea erineva valiku lahendusi. Siinkohal lihtsalt ostmise asemel tasuks mõelda. Mitmekesi reisides võib siin hoopis soodsama lahenduse leida. Üks variant on võte mitme inimese peale üks suurem kohver. Kui pagasit kulub rohkem selle jaoks, et reisilt midagi kaasta tuua, siis võib osta minekul kahe peale üks äraantav pagasiühik, sinna sisse panna lisaks pagasile üks tühi kott või kohver ja tagasiteel ostavad mõlemad reisijad ärantava pagasi. Käsipagasi puhul peab arvestama, et enamasti ootab värava järjekorra reisijaid töötaja, kes väiksemagi kahtluse korral palub koti või kohvri raamidesse mahutada ja selle mitteõnnestumisel on lisatasu kindel. Antud töötajatel sõltub sellest kuuldavasti lisatasu, et sealt pääseda suurema pagasiga väga lootust pole.

Istekoha valik:
Klassikalistel lennufirmadel on enamasti omale istakoha valimine tasuta. Koht on võimalik valida endale check-inni tehes. Kui soovite endale kindlat paremat kohta, siis tasuks välja uurida, mis ajast enne lendu on võimalik endale sisseregistreerimine teha. Järgmisena kasutavad mõned lennufirmad sellist mudelit, kus istekoha valimine on siseregistreerimisel tasuta, aga soovijad saavad seda tasuliselt varem juba teha ja/või on osad paremad kohad(näiteks avariiväljapääsu vahe) tasulised. Odavlennufirmad on paljud läinud seda teed, et tasuta mingit istekohta ei saa. Kui on kindel soov reisikaaslasega kõrvuti istuda, siis tasub koht endale kohe ära osta. Suuremate odavlennufirmade puhul on näha juba seda mudelit, et ühe broneeringu peal olevad inimesed pannake kindlasti eraldi istuma. Esimesena jagatakse välja kõige kehvemad kohad, et paremad kohad oleks viimase hetkeni müügis. Seega võib targem nende lennufirmade puhul teha oma sisseregistreerimine hiljem. Sellega kaasnevad muidugi ka muud riskid. Enmasti on mugavavam istuda lennuki esiosas. Seal on turbulentsi väiksem ja lennuki mootoritest tulevat müra on ka vähem kuulda. Just sellel põhjusel on alati äri- ja esimene klass lennuki esiotsas. Samuti toimub enamus reisijate peale- ja mahalaadimisi esimese ukse kaudu.

Saabumine lennujaama:
Tavaliselt räägitakse lennujaama saabumisest kaks tundi enne lennu algust. See reegel on rohkem on loodud rohkem selleks, et te viibiks pikemalt lennujaamas ja kulutaksite seal raha. Kui te just lennujaamaa kõrval ei ela, siis siiski tasub sellest reeglist kinni pidada. See jätab teile mingi ajavaru kui teie teele tuleb mõni takistus teel lennujaama. Võimalus sellele pole suur, aga kui see juhtub, siis võib kahju olla suur. Enne lennujaama minekut tehke selgeks millised on teie check-inni reeglid. Odavlennufirmade puhul on see lennujaamas tasuline.

Ümberistumine:
Ümberistumisega seondub enamasti igasugune negatiivne ja enamasti see nii ongi. Siiski on võimalus ümberistumine pöörata, milleksi positiivseks. Selle asemel, et otsida kõige lühemat aega, vaadake, kas pole valikus pikemaid ümberistumisi. Selline 7-10 tunni pikkune ümberistumine või olla väga hea vahepaus kahe linna vahel ja saate ühte kohta "tasuta" külastada. Aeg, millal see ümberistumine toimub, on ka oluline, sest varahommikul ja hilja õhtul pole linnas midagi teha. Teiseks tuleks välja uurida enne kui kaugel on lennujaam linnast ja millised on traspordivõimalused sinna. Kui plaan on lennujaamas ainult ümber istuda, siis on kõige suuremaks küsimuseks, et kui palju aega on piisav? Sellele ühest vastus ega valemit, mille järgi seda arvutada ei ole. Esimese asjana tuleks jälle meelde tuletada, et kui teil on kõik lennud ühe pileti peal ja teie esimene lend hilineb, siis on lennufirma asi teid kohale saada. Ainsa kahju saate sellest, et puhkuse aeg lüheneb. Kui olete ostunud piletid aga eraldiseisvalt, siis hilinemise korral on teie enda mure, kuidas edasi saate. Kulusi siin aitab katta muidgi see kui olete reisikindlustuse teinud eelnevalt. Kindlustus hüvitab seda muidugi juhul kui piletid on ostetud piisava ajavahega. Soovituslik ümberistumiseaeg on enamasti lennujaama kodulehel olemas. Ümberistumise aja peale mõeldes tuleb meeles pidada see, et see pole aeg teil ühest väravast teise jõuda. Lennuki saabumisaeg on see, millal lennuk maandub. Selle järel tuleb ruleerimine väravasse. Lisaks sellele ei peatu paljud lennukid terminali küljes oleva tuubuse juurde. Odavlennufirmad kasutavad enamasti eemal olevad parkimiskohta, mis on neile odavam. Paremal juhul on see lühikese jalutuskäigu kaugusel, aga see võib olla ka palju kaugemal, kuhu viiakse bussidega. Vabalt võib ka minna nii, et istute lennuki sabaosas, mahaminekul saab esimene buss, mis reisijaid terminali viib täis ja teise buss pole veel kohal või lausa alles see sama buss tuleb. 15-20 minutit ajakulu kõigele sellele pole miskit ebatavalist. Järgmise asjana tuleks uurida lennujaama. Üldreegel on see, et mida suurem on reegel, seda suurem on ajakulu. Suurtes lennujaamades võtab juba väravast väravasse kõndimine omajagu aega. Samuti tuleb tähelepanu pöörata, kas lennujaamas on mitu terminali ja millestest lähevad teie lennud. Väljaspool Euroopat leidub lennujaamu, kus erinevad terminali asuvad kilomeetrite kaugusel üksteisest ja kiire ühendus nende vahel puudub. Schengeni piirides lennates võite üldjuhul valida lühema ümberistumisaja. Schengenist välja lennates arvestage, et juurde lisandub passikontroll, sellest päästab kui on olema transiidi jaoks oma koridor. Millise pagasiga lendate on samuti oluline. Kas teie lennud on ühe või erinevate piletite pealt sõtub ka teie pagasi teekond. Ühe pileti peal oleva äraantava pagasi saate kätte lõppishtkohas ja ümberistumisel muretsema sellepärast ei pea. Kui piletid on eraldi, siis peate ümberistumisel pagasi välja võtma. Lennujaamast väljudes on ka alati oht, et toll tahab teie pagasit ja uusti sisseregistreerima. Uuesti sisseregistreerimist tehes tasub jälle arvestada, et lõppeb oluliselt varem lennu enda väljumisest. Viimase asjana tuleb veel ära mainida, et kui teie lend väljub 10:30, siis 10:28 teid väravas enam keegi ei oota. Uksed lähevad tihti juba 15-20 isegi enne kinni. Kui lend on hilinemas, aga teie jaoks mitte nii lootusetult palju, siis proovige oma muret kurta lennusaatajale. Ta võib aidata teid lennuki etteotsa, et saaksite kiiremini maha ja võimalusel uurib välja ka uue lennu värava. See plaan vist muidugi toimib paremini kui lennud on sama pileti peal või sama firmaga.

Saabumine sihtkohta:
Enne sihtkohta saabumist peaks teil olema juba kindel arusaam, kuidas lennujaamast majutuskohta jõuda. Selleks on olemas kolm võimalust. Esimene kõige kallim variant on enamsti transfeer. Paketireisidel on see enamasti muidugi odav ja samuti võib see odav olla kui reisite suurema seltskonnaga altates viiest inimesest. Väiksema reisiseltkonna puhul tasub seda kaaluda kui reisite mõnda vaesemasse riiki või saabute sihtkohta öösel.

Kokkuvõte:
Parimate pakkumiste saamiseks lennupiletitele on kõige tähtsam paindlikus. Kui paindlik on teie reisiaeg? Kui paindlik on teie sihtkoha valik? Kui paindlikud olete sihtkohta saabumiseks ette võtma seiklusi? Enne kui lennupileteid otsima asute, siis tasub enda jaoks selgeks teha, milliseid järgiandmisi olete odavama hinna nimel tegema. Ei ole haruldane see, et esmalt kõige odavam pilet tuleb teile kokkuvõttes kõige odavam.
“The best view comes after the hardest climb”

katzz
Postitusi: 12
Liitunud: 19 Juun 2018, 16:39

Re: Kuidas otsida ja osta lennupileteid ja kuidas lennata

Postitus Postitas katzz »

Ma seni arvasin, et olen üsna pädev lennupiletite ostmisel. Siiski sain ma siit väga palju vihjeid, mida edaspidi jälgida. Kuna ise olen kunagi selle jama otsa sattunud, et eksisin andmete sisestamisega, siis nüüd olen väga tähelepanelik sellega.

vigurvänt
Postitusi: 13
Liitunud: 08 Mai 2020, 23:08

Re: Kuidas otsida ja osta lennupileteid ja kuidas lennata

Postitus Postitas vigurvänt »

Minu jaoks on oluline veel üks psühholoogiline aspekt, mida siin mainitud pole. Ma olen nõus pikemat ümberistumist tegema kindlasti enne sihtkohta minekul kui tagasitulekul. Reisile minnes on vähemal või rohkemal määral sees mingi reisiärevus ja ümberistumisel saad teha veel eeltööd sihtkoha kohta. Lisaks mikse mitte teha ka esimene drink juba. Tagasiteel on enamasti kõik puhas transport ja ümberistumised muutuvad väga kiiresti tüütuks.

Max
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Aug 2018, 21:32

Re: Kuidas otsida ja osta lennupileteid ja kuidas lennata

Postitus Postitas Max »

vigurvänt kirjutas:
02 Jaan 2021, 14:05
Minu jaoks on oluline veel üks psühholoogiline aspekt, mida siin mainitud pole. Ma olen nõus pikemat ümberistumist tegema kindlasti enne sihtkohta minekul kui tagasitulekul. Reisile minnes on vähemal või rohkemal määral sees mingi reisiärevus ja ümberistumisel saad teha veel eeltööd sihtkoha kohta. Lisaks mikse mitte teha ka esimene drink juba. Tagasiteel on enamasti kõik puhas transport ja ümberistumised muutuvad väga kiiresti tüütuks.
Teoorias võib see jutt ilus olla ja olen sinu mõttega ka nõus. Samas palju kohti meil Tallinnast on, kuhu lendab mitu korda päevas? Lõpllikku sihtkohta on ka mitmeid lende samal päeval on juba veel väiksem.

vigurvänt
Postitusi: 13
Liitunud: 08 Mai 2020, 23:08

Re: Kuidas otsida ja osta lennupileteid ja kuidas lennata

Postitus Postitas vigurvänt »

Max kirjutas:
02 Jaan 2021, 16:00
Teoorias võib see jutt ilus olla ja olen sinu mõttega ka nõus. Samas palju kohti meil Tallinnast on, kuhu lendab mitu korda päevas? Lõpllikku sihtkohta on ka mitmeid lende samal päeval on juba veel väiksem.
Kui sa tahad reisida kindlal päeval kindlasti ainult Tallinnast kindlasti ühte sihtkohta reisida, siis sellest pole kasu jah. Samas kui sa oled paindlikum, siis tekib sul valikuid juba rohkem ja see on minu ja nii mõnegi teise inimese jaoks üks argument mille vahel valikut teha.

Kasutaja avatar
vandersell
Postitusi: 2296
Liitunud: 06 Veebr 2018, 21:36

Re: Kuidas otsida ja osta lennupileteid ja kuidas lennata

Postitus Postitas vandersell »

Kuna siin tuli juttu juba open-jaw piletitest, siis kirjutasin sellekohta ka eraldi punkti. Ma olen küll seda varianti mõnel korral kasutanud, aga kui millegagi eksisin, siis andke julgelt teada. Vigurvända mõttega ma teatud määral nõustun ka, aga minu jaoks pole see peamine argument. Ma hetkel seda veel ei lisanud teemasse, sest ümberistumise teema on juba praegu väga pikk. Ilmselt tuleb siin juba varsti alapunktide jaoks teha eraldi teemad teha ja siis jätta ainult põhiline info. Sellisel juhul üritan meeles pidada, et selle ka sinna juurde lisada. Kui see juhtub ja ma selle unustan, siis võib sellest julgelt märku anda.
“The best view comes after the hardest climb”

Antz
Postitusi: 12
Liitunud: 24 Mär 2019, 17:25

Re: Kuidas otsida ja osta lennupileteid ja kuidas lennata

Postitus Postitas Antz »

Ma ütleks, et koroonakriis on hetkel lennupiletite ostmise muutnud hoopis teistsuguseks. Lennufirmad panustasid, et praeguseks juba kriis läbi, aga seda tegelikult kaugeltki pole. Inimesed ei viitsi ka reise ette võtta, sest enne tuleb teha korralik eeltöö, et millised piirangud riigis on ja kunagi ei saa kindel olla, et see päevapealt ei muutu. Samas on vaktsineeritutel tegelt väga palju võimalusi ja väga odavalt reisida. Nagu siin lehes millalgi artikkel oli, kus oli välja toodud, et kuhu kõikjale on odavam Tallinnast reisida kui rongis koos rattaga Tallinnast Valka sõita.

Vasta

Mine “Lennundus”